REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO „SZYDEŁKARNIA.PL”

Co znajdziesz w tym dokumencie i do kogo jest on adresowany?

W tym dokumencie znajdziesz informacje na temat warunków korzystania ze sklepu dostępnego pod adresem www.szydelkarnia.pl  oraz dokonywania w nim zakupów. Dokument ten wygląda jednak nieco inaczej, niż tradycyjny regulamin – jest sformułowany  w duchu „plain language”, czyli tzw. prostego języka. Oznacza to, że celowo unikam niezrozumiałego prawniczego żargonu, żebyś mógł/mogła go przyjemniej czytać i dotrzeć do niezbędnych informacji, nawet bez wiedzy prawniczej. Zamiast paragrafów, sformułowałam go w postaci przystępnych „pytań i odpowiedzi”. Pamiętaj jednak, że pomimo swojego „nieprawniczego” brzmienia, określa on jednak treść umowy jaką zawierasz dokonując zakupu w moim sklepie.

Miłej lektury!

Pozdrawiam, Ola

  1. Kto prowadzi ten sklep internetowy?

Sklep jest prowadzony przeze mnie, czyli Aleksandrę Siudowską. Prowadzę działalność gospodarczą pod nazwą  Szydełkarnia.pl Aleksandra Siudowska, która jest zarejestrowana w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej i posiada NIP: 9562199709. To ja będę drugą stroną umówi, które zawierasz korzystając z mojego sklepu. Dalej będę pisać o sobie per „my” 😊

  • Jak możesz kontaktować się z nami? Jak będziemy kontaktować się z Tobą?

Możesz kontaktować się z nami na następujące sposoby:

  • pod adresem mailowym hello@szydelkarnia.pl
  • pod adresem korespondencyjnym Szydełkarnia.pl Aleksandra Siudowska, ul. Leonida Teligi 5 /8,  87-100 Toruń, 

My z kolei będziemy komunikować się z Tobą mailowo, telefonicznie, przez korespondencję pocztową, kurierską oraz przez formularze w naszym sklepie.

  • Kto może dokonać zakupu w naszym sklepie? Kim jest konsument?

Zakupów w naszym sklepie mogą dokonywać osoby indywidualne, osoby które prowadzą jednoosobowe firmy, a także osoby prawne i podobne podmioty które są zdolne do zawierania umów (czyli np. spółki, fundacje, stowarzyszenia). Jeśli chcesz dokonać zakupu i jesteś niepełnoletni/a, ale masz więcej niż 13 lat lub też jesteś częściowo ubezwłasnowolniony/a, zgodę na zakup musi wyrazić Twój opiekun prawny. Jeśli masz mniej lat lub jesteś całkowicie ubezwłasnowolniony/a – nie możesz samodzielnie dokonać zakupu.

Jeśli zawierasz umowę jako osoba fizyczna i robisz to bez bezpośredniego związku z działalnością gospodarczą, przysługuje Ci status tzw. konsumenta – tą nazwą będziemy posługiwać się w dalszej części regulaminu, opisując pewne dodatkowe uprawnienia i ułatwienia, które w związku z tym Ci przysługują.

Jeżeli dokonujesz zakupu jako osoba fizyczna prowadząca indywidualną działalność gospodarczą (czyli także wtedy, gdy robisz zakup „na fakturę”), lecz nie dokonujesz zakupu jako „zawodowiec” (dla zobrazowania – takim „zawodowcem” nie jest np. osoba kupująca nasze zestawy DIY jako prezent dla kontrahentów, a prowadzi działalność w zupełnie niezwiązanej branży; będzie nim z kolei osoba kupująca takie zestawy, dla celów dalszej odsprzedaży, w ramach normalnej działalności swojej firmy), to będą Ci również przysługiwać uprawnienia konsumenta, przewidziane w tym regulaminie.

  • Jakie wymagania techniczne musisz spełnić, aby korzystać ze sklepu?

Żeby korzystać ze sklepu musisz posiadać urządzenie komputerowe (np. komputer stacjonarny, laptop, tablet, smartfon) z dostępem do Internetu, wyposażone w przeglądarkę Internetową, z włączoną obsługą javascript oraz plików cookies.

  • Jakie zagrożenia mogą towarzyszyć korzystaniu ze Sklepu? Jakie zabezpieczenia stosujemy? Co Ty możesz zrobić, aby zminimalizować ryzyko?

Korzystanie ze sklepu wiąże się z pewnymi typowymi dla Internetu zagrożeniami, takimi jak próba podszycia się pod nas przez inne osoby i wyłudzenia w ten sposób od Ciebie danych osobowych, pieniędzy lub też próba przechwycenia komunikacji pomiędzy Tobą a naszym sklepem.

Aby zmniejszyć ryzyko wystąpienia tych zagrożeń, stosujemy różne środki bezpieczeństwa, w tym w szczególności certyfikat SSL, który zapewnia szyfrowanie komunikacji pomiędzy Tobą a nami (czyli uniemożliwia jej „odczytanie” przez innych użytkowników Internetu), a także pozwala zweryfikować, czy strona na której jesteś, rzeczywiście jest stroną naszego sklepu.

Ty też możesz poczynić pewne kroki, które zwiększą poziom Twojego bezpieczeństwa. Każdorazowo weryfikuj, czy na pewno znajdujesz się w na naszej stronie – sprawdź, czy w adresie strony nie ma żadnych literówek oraz czy przy adresie jest symbol zielonej kłódki. Korzystaj ze sprzętu komputerowego zabezpieczonego programem antywirusowym i firewallem oraz unikaj korzystania z publicznych, niezabezpieczonych hasłem sieci WIFI. Nie podawaj swoich danych logowania do konta w sklepie innym osobom.

  • Czego nie możesz robić korzystając ze sklepu? Z jakimi konsekwencjami możesz się liczyć, jeśli naruszysz te zakazy?

Korzystając ze sklepu oraz komunikując się z nami nie wolno Ci dostarczać treści bezprawnych, podejmować działań destabilizujących działanie sklepu oraz podawać nieprawdziwych danych osobowych. W przypadku naruszenia tych zakazów, możemy pozbawić Cię prawa do korzystania ze sklepu.

  • Co to jest konto? Jak je założyć i usunąć?

Konto to bezpłatna i opcjonalna usługa, która ułatwi Ci dokonywanie zakupów w naszym sklepie. Pozwala Ci ona zapamiętać adresy wysyłki (żeby nie wpisywać ich za każdym razem), a także pozwala na łatwy dostęp do historii zamówień, dokumentów rozliczeniowych i innych ustawień. Do konta logujesz się za pomocą indywidualnego loginu i hasła. Możesz też w każdej chwili z niego zrezygnować, dokonując stosownej dyspozycji w ustawieniach konta.

  • Na czym polega usługa newslettera?

Newsletter jest bezpłatną i opcjonalną usługą polegającą na regularnym otrzymywaniu od nas wiadomości e-mail na podany przez Ciebie adres, które zawierać mogą zarówno merytoryczne informacje powiązane z naszą działalnością (czyli różne rzeczy związane z szydełkowaniem), jak również oferty handlowe. Wysyłanie newslettera wymaga wyrażenia przez Ciebie odrębnej zgody na wysyłkę informacji handlowych, za pośrednictwem specjalnego formularza w serwisie. Możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera, wysyłając nam swoją rezygnację za pośrednictwem adresu e-mail wskazanego w pkt. 2 lub klikając specjalny link umieszczony w wiadomościach wysyłanych w ramach tego newslettera.

  • Jak dokonać zakupu w naszym sklepie?

Zakupu dokonujesz umieszczając wybrane produkty (przy czym przez produkty rozumiemy nie tylko rzeczy fizyczne, ale również np. treści cyfrowe jak np. schematy, oraz udział w warsztatach) w „koszyku” (przycisk „dodaj do koszyka” przy produkcie lub na karcie produktu). Po zakończeniu wybierania produktów, przechodzisz do podsumowania zawartości koszyka (poprzez kliknięcie ikony torby zakupowej w prawym górnym rogu strony). Po weryfikacji, prawidłowości umieszczonych w „koszyku” produktów, klikasz, za pomocą odpowiedniego przycisku przechodzisz do strefy finalizowania transakcji i podajesz swoje dane niezbędne do realizacji wysyłki (lub logujesz się do swojego konta, w którym dane te zostały zapamiętane), wybierasz sposób dostawy i metodę płatności oraz zatwierdzasz zakup przyciskiem „kupuję i płacę”. Po zatwierdzeniu zakupu, na maila otrzymasz jego potwierdzenie.

  1. Jak i kiedy płacisz za produkty?

Płatności musisz dokonać w maksymalnie w terminie 7 dni od dnia dokonania zamówienia, pod rygorem możliwości jego anulowania przez nas w całości lub części. Płatności możesz dokonać za pomocą tradycyjnego przelewu, szybkich przelewów online  w ramach usługi Przelewy24 dostarczana przez PayPro S.A. (ul. Kanclerska 15, 60-327 Poznań), umożliwiającą m.in. płatności szybkimi przelewami, kartami płatniczymi, BLIK, a także Apple Pay. Jeśli produktem jest udział w warsztatach, płatność musi zostać dokonana nie później niż na cztery dni przed terminem, na który warsztaty zostały zaplanowane.

  1. Jak i kiedy dostarczymy Ci produkt fizyczny?

Zamówiony produkt fizyczny dostarczymy Ci w terminie  do maksymalnie 14 dni od chwili zapłaty (zazwyczaj jest to okres 2-3 dni roboczych), za pomocą wybranego przez Ciebie sposobu tj.  przesyłki kurierskiej lub usługi Paczkomaty, dostarczanej przez firmę Inpost S.A. Dostawę realizujemy tylko na terytorium Polski. 

Jeśli zamówiony przez Ciebie produkt fizyczny okaże się niedostępny, niezwłocznie Cię o tym poinformujemy i niezwłocznie zwrócimy Ci pieniądze

  1. Jaka jest nasza odpowiedzialność za produkty fizyczne?

Mamy prawny obowiązek dostarczyć Ci produkt fizyczny pozbawiony wad i zgodny z umową. Jeśli dostarczymy Ci produkt wadliwy, to ponosimy odpowiedzialność za brak zgodności towaru z umową. W ramach tej odpowiedzialności, możesz żądać naprawy lub wymiany produktu na pozbawiony wad, a w niektórych przypadkach złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy (czyli zrezygnować z zakupu i żądać zwrotu pieniędzy) czy też złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny (przede wszystkim w sytuacji, w której odmówiliśmy naprawy lub wymiany, lub nie zrobiliśmy tego w rozsądnym czasie, pomimo wcześniejszego żądania, albo też gdy istotność wady uzasadnia brak wcześniejszego żądania naprawy lub wymiany). Nasza odpowiedzialność z tytułu rękojmi trwa dwa lata od chwili wydania Ci produktu. Korzystając z możliwości, jaką daje kodeks cywilny, wyłączamy odpowiedzialność za produkty fizyczne w najszerszym dopuszczalnym prawem zakresie, w przypadku gdy nie jesteś konsumentem, lub jednoosobowym przedsiębiorcą, który korzysta z uprawnień analogicznych do konsumenta (patrz punkt 3).

  1. Jak i kiedy dostarczymy Ci produkt cyfrowy?

Zamówiony produkt cyfrowy dostarczymy Ci maksymalnie w terminie 3 dni od dnia zaksięgowania pełnej płatności, za pośrednictwem poczty elektronicznej w postaci pliku PDF, zazwyczaj jednak nastąpi do niezwłocznie po zaksięgowaniu płatności. Aby odtworzyć ten plik, musisz posiadać na swoim urządzeniu przeglądarkę plików PDF (np. Acrobat Reader)

  1. Jaka jest nasza odpowiedzialność za treści cyfrowe?

Mamy prawny obowiązek dostarczyć Ci treść cyfrową pozbawioną wad i zgodną z umową. Jeśli dostarczymy Ci wadliwą treść cyfrową, możesz żądać doprowadzenia jej do zgodności z umową. Możesz odstąpić od umowy (czyli zrezygnować z zakupu i żądać zwrotu pieniędzy) lub złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny (przede wszystkim w sytuacji, w której odmówiliśmy doprowadzenia treści cyfrowej do zgodności z umową, lub nie zrobiliśmy tego w rozsądnym czasie, pomimo wcześniejszego żądania, albo też gdy istotność wady uzasadnia brak wcześniejszego żądania doprowadzenia do zgodności z umową). Nasza odpowiedzialność z tytułu rękojmi trwa dwa lata od chwili wydania Ci treści cyfrowej. Korzystając z możliwości, jaką daje kodeks cywilny, wyłączamy naszą odpowiedzialność za treści cyfrowe w najszerszym dopuszczalnym prawem zakresie, w przypadku gdy nie jesteś konsumentem, lub jednoosobowym przedsiębiorcą, który korzysta z uprawnień analogicznych do konsumenta (patrz punkt 3).

  1. Jakie szczególne zasady obowiązują w związku z warsztatami stacjonarnymi?

Pamiętaj, że warsztaty stacjonarne mają charakter grupowy tj. uczestniczą w nich również inne osoby. W przypadku takich warsztatów, zobowiązany/a jesteś na własny koszt dojechać w miejsce ich przeprowadzenia. Nie zapewniamy w związku z nimi rzeczy takich jak wyżywienie i nocleg. Jeśli dokonujesz rezygnacji z warsztatów (nie dotyczy to sytuacji, kiedy przepisy prawa lub ten regulamin wprost umożliwiają Ci na odstąpienie od umowy), co najmniej na dwa tygodnie przed terminem warsztatów, to uwzględnimy Twoją rezygnację, jednak zwracając Ci jedynie 70% zapłaconej ceny warsztatów, z uwagi na poniesione koszty zakupionych materiałów. Rezygnacja taka winna być przesłana za pośrednictwem poczty elektronicznej. W trakcie warsztatów jesteś zobowiązany/a do przestrzegania poleceń porządkowych osoby prowadzącej.

Zastrzegamy sobie prawo do odwołania warsztatów w sytuacji, w której z obiektywnych względów nie będzie możliwe ich przeprowadzenie, lub w przypadku niezebrania minimalnej zakładanej przez nas grupy warsztatowej. Powiadomimy Cię o tym nie później, niż na tydzień przed terminem warsztatów, zwracając Ci niezwłocznie zapłaconą cenę za udział.

  1. Jak możesz złożyć reklamację?

Jeśli masz zastrzeżenia, co do funkcjonowania sklepu lub też dostarczony Ci produkt (bez względu na jego rodzaj) ma wady, możesz złożyć reklamację – pisemnie lub e-mailowo, za pośrednictwem danych kontaktowych wskazanych w pkt. 2. W reklamacji wskaż swoje dane osobowe, produkt, do którego masz zastrzeżenia oraz opis tych zastrzeżeń, a także opisz swoje żądanie w związku z reklamacją. Aby ułatwić nam pracę, prosimy Cię także o wskazanie numeru zamówienia.

Twoją reklamację rozpoznamy i poinformujemy Cię o naszej decyzji, w terminie 14 dni od jej złożenia. Jeśli nie będziemy tego w stanie zrobić w tym terminie, poinformujemy Cię o tym, jakie są tego powody. Jeśli rozpoznanie reklamacji w tym terminie jest niemożliwe, poinformujemy Cię o tego powodach oraz wskażemy nowy termin rozpoznania reklamacji, nie dłuższy niż kolejne 14 dni.

  1. Jak możesz zrezygnować z dokonanych zakupów? Kiedy nie możesz tego zrobić? Co wiąże się z odstąpieniem od umowy?

Jako konsument (a także, jako przedsiębiorca korzystający z uprawnień konsumenta – patrz pkt. 3), w terminie 14 dni od dnia otrzymania produktu fizycznego (albo pozostawienia go u innej osoby przez kuriera), zaś w przypadku innych produktów niż fizyczne – od dnia zawarcia umowy, masz prawo do odstąpienia od umowy, czyli rezygnacji z dokonanych zakupów bez podawania przyczyn. Odstąpienie oznacza powrót do takiego stanu, jakbyś nigdy nie dokonał/a zakupu – my musimy zwrócić Ci wszelkie wpłacone pieniądze w ciągu 14 dni (taką samą drogą, jak je wpłaciłeś/aś), a Ty w takim samym terminie musisz nam zwrócić otrzymany produkt (w przypadku produktów fizycznych). Możemy wstrzymać się ze zwrotem pieniędzy do czasu odesłania produktu lub dostarczenia dowodu jego odesłania.

Odstąpienia możesz dokonać informując nas o tym pisemnie lub e-mailowo za pomocą danych kontaktowych, które znajdziesz w pkt. 2. Odstąpienie może Ci ułatwić specjalny formularz, który znajdziesz na końcu regulaminu, jednak nie musisz z niego korzystać. Prosimy Cię aby zarówno w oświadczeniu o odstąpieniu i przy odsyłaniu produktu, umieścić numer zamówienia.

Pamiętaj jednak, że w związku z odstąpieniem możesz ponieść pewne koszty. Zwrotu produktu fizycznego dokonujesz na własny koszt, a w przypadku gdy będzie on zużyty w większym stopniu, niż było to potrzebne żeby zapoznać się z produktem, to będziesz zobowiązany do zrekompensowania nam tej utraty jego wartości. Jeśli wybrałeś/aś inny niż zwykły, najtańszy sposób dostawy produktu do Ciebie, nie zwracamy Ci nadwyżki kosztów dostawy ponad ten właśnie zwykły, najtańszy sposób.

Pamiętaj, że nie będziesz mieć prawa do odstąpienia od umowy w przypadkach wynikających z przepisów prawa (wymienione w art. 38 ustawy o prawach konsumenta). W odniesieniu do naszego sklepu będą to przede wszystkim następujące sytuacje, gdy przedmiotem umowy jest dostarczanie:

  • usług związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi (co ma miejsce w przypadku warsztatów stacjonarnych);
  • o dostarczanie treści cyfrowych, przesyłanych drogą elektroniczną, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za Twoją wyraźną zgodą przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i zostałeś/aś poinformowany o utracie prawa do odstąpienia. 
  • Jak możemy dokonać zmiany regulaminu?

Może zdarzyć się tak, że dokonamy zmiany naszego regulaminu – może się to zdarzyć, gdy:

  • zaistnieje siła wyższa,
  • zmienią się odpowiednie przepisy prawa lub zostaną wydane stosowne orzeczenia sądowe bądź decyzje administracyjne,
  • zaistnieją istotne zmiany w naszej działalności o charakterze biznesowym, w tym np. zmiany w naszej ofercie lub w umowach z podmiotami trzecimi,
  • dostrzeżemy w praktyce funkcjonowania naszego sklepu postanowienia budzące wątpliwości interpretacyjne lub praktyki prowadzące do sprzecznego z zasadami współżycia społecznego nadużywania uprawnień przez klientów, niezgodnie z ich społeczno-gospodarczym przeznaczeniem.

Robimy to poprzez ogłoszenie na naszej stronie nowego brzmienia regulaminu oraz powiadomienia wszystkich klientów, którzy mają u nas konto. Po 15 dniach od takiego powiadomienia, wprowadzone zmiany zaczynają obowiązywać – nie pogorszą one jednak w żaden sposób Twojej sytuacji, jeśli dokonałeś/aś zakupu wcześniej.

Jeśli masz u nas konto i nie wyrażasz zgody na zmianę regulaminu, będziesz musiał je usunąć, przed wejściem w życie nowego regulaminu. W przeciwnym razie nowa treść regulaminu jest dla Ciebie wiążąca.

  1. Co możesz zrobić, jeśli wystąpi między Tobą a nami jakiś spór?

Jeśli nie dojdziemy do porozumienia w drodze negocjacji, możesz oczywiście skorzystać z drogi sądowej, natomiast jest to tylko jeden z wariantów. Warto przemyśleć skorzystanie z zasadniczo tańszych i szybszych pozasądowych sposobów rozstrzygania takich sporów – np. z mediacji prowadzonej przez Inspekcję Handlową albo ze Stałego Polubownego Sądu Konsumenckiego przy wojewódzkich inspektoratach Inspekcji Handlowej.

Pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr dostępna jest platforma internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym (platforma ODR). Platforma ODR stanowi interaktywną i wielojęzyczną stronę internetową z punktem kompleksowej obsługi dla konsumentów i przedsiębiorców dążących do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług.

Jeśli jesteś konsumentem, możesz skorzystać z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów).

  • Czy treści cyfrowe (np. schematy) zakupione w sklepie chronione są prawem autorskim? Co możesz z nimi robić, a czego nie? Jakie są konsekwencje ewentualnych naruszeń?

Pamiętaj o tym, że treści cyfrowe, które możesz zakupić w sklepie jest wynikiem indywidualnej pracy twórczej i stanowi utwór w rozumieniu prawa autorskiego. Możesz korzystać z niej w ramach swojego użytku osobistego. Nie wolno Ci ich kopiować i udostępniać innym osobom, za wyjątkiem przypadków przewidzianych w przepisach prawa autorskiego. Na podstawie mojego schematu możesz wykonać robótkę, którą wolno Ci sprzedać. W przypadku naruszenia warunków korzystania z materiałów, będę mogła dochodzić roszczeń wynikających z ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych, w tym odszkodowania. Pamiętaj także, że takie zachowania jak bezprawne rozpowszechnianie moich materiałów, może wiązać się nawet z odpowiedzialnością karną.

  • Co jeszcze musisz wiedzieć?

Jeśli po przeczytaniu tego dokumentu, cokolwiek odnośnie warunków zakupu jest dla Ciebie niejasne, skontaktuj się z nami za pomocą danych wskazanych w pkt. 2. Pomożemy!

ZAŁĄCZNIK 

WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY.

(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)

– Adresat: Szydełkarnia.pl Aleksandra Siudowska, ul. Leonida Teligi 5 /8,  87-100 Toruń

– Ja/My(*) niniejszym informuję/informujemy(*) o moim/naszym odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących rzeczy(*) umowy dostawy następujących rzeczy(*) umowy o dzieło polegającej na wykonaniu następujących rzeczy(*)/o świadczenie następującej usługi(*)

– Data zawarcia umowy(*)/odbioru(*)

– Imię i nazwisko konsumenta(-ów)

– Adres konsumenta(-ów)

– Podpis konsumenta(-ów) (tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej)

– Data

(*) Niepotrzebne skreślić.